| |
[ Motor USA ] [ elf steden 2000 ] [ elf steden 2001 ] [ elf steden 2002 ] [ Denmark Puch Club ] [ 9 provincien ] [ Zelzate brommer ] [ Elf Bergen ] [ Jubileum rit PCN ] [ Rondje IJselmeer PCN ] [ Twente rit ] [ Pampus rit ] [ Stampersgat ] [ Oostenrijk Puch Club ] [ Euro Puch 2009 ] [ Euro Puch 2010 ] [ Euro Puch 2012 ]
Twee
prachtige ritten in juni 2004
Als tegenhanger van de
Elfstedentocht en de TT in Assen heb we een
ELF BERGEN TOCHT
Georganiseerd. Periode van het weekeind
25,26 en 27 Juni
Nu vraag je, je natuurlijk
af waar in deze buurt vind je Elf Bergen. Nou dat is Simpel in West Vlaanderen
(Heuvelland) zijn er 13, dus er blijven er nog twee over.
De Bergen |
Hoogte m |
Zwarte Berg |
152 |
Rode Berg |
135 |
Vidaigne Berg |
130 |
Bane Berg |
143 |
Boesche Berg |
131 |
Kokerele Berg |
112 |
Kats Berg |
166 |
Solver Berg |
88 |
Goe Berg |
83 |
Kemmel Berg |
156 |
Scherpen Berg |
135 |
Eeuwenhout Berg |
90 |
Monte Berg |
131 |
Het is nu begin Augustus en de tocht is inmiddels
gereden en is een groot succes geworden. Aanwezig waren leden van de Motor Club
Oudenhoorn, Puch Club Nederland en Oud maar sterk. Als mede organisatoren dank ik
Koen en Christella uit Belgie en natuurlijk Johan en de begeleiders.
Het verslag hieronder is geschreven door mijn
vriendin Ineke
11
Bergentocht 26 en 27 juni 2004.
Op donderdagochtend bij bijna
vliegende storm hebben we de camper ingeladen en zijn naar Westouter vertrokken,
daar aangekomen hebben we, nog steeds bij windkracht 8, een stapel tenten
opgezet en dat viel niet mee! De partytenten kwamen zelfs los van de grond. Na
een gezamenlijke maaltijd nou ja maaltijd, 10 omeletten voor evenzoveel mensen,
een gezellige avond, de slaap der onschuldige geslapen. De volgende dag
kwamen de deelnemers binnen druppelen, een mooi gezicht! Deze avond macaroni
gemaakt voor 12 man en samen gezellig gegeten. Eindelijk was het dan
zaterdagmorgen, vooral Henk was gespannen. Waren de voorbereidingen
voldoende geweest? Was de rit echt goed uitgezet, waren er geen wegomleggingen,
was er niets vergeten? Eindelijk was het zover, er moest nog even getankt worden
en hij zou weten of alles letterlijk en
figuurlijk op rolletjes zou lopen. Pieter reed op de FN van Henk en na de stop
bij 't pompstation was het ding niet meer aan de gang te krijgen, na lang
trappen, veel duwen en wat lelijke woorden toch de kar maar opgehaald en de boel
opgeladen. Het euvel leek in het contactslot te zitten, Willem had wel een
ty-repje en de sleutel zat muurvast. Klaar voor vertrek dus. Het was een
prachtig gezicht, al die motorfietsen met hun berijders op de parkeerplaats van
de camping. Nu was echt alles onder controle en konden we van start gaan, ik zat
met Eddy bij Henk in 't zijspan van de Ural, Pieter op de FN en Huub op de Puch
van Henk. Na korte tijd moest de FN toch in de bezemwagen en Pieter bij Dick
achterop. De route zat goed in elkaar, er was slechts een verkeerslicht op de
hele route van 150 km. Na een km of zestig stopten we voor de lunch van kopkaas,
hesp en kaas met brood, het weer had zich al die tijd van haar beste kant laten
zien maar het tweede deel was er wat meer bewolking en zelfs een korte regenbui.
Eddy die steeds met z’n voorpoten fier met z’n kop in de wind op de rand van
't span had gestaan kroop onder de deken tegen mij aan. Zelfs die regen vond ik
lekker, het landschap was er niet minder mooi om. In een oud dorpje was er weer
een stop met een blikje drinken en een plak chocolade, na ongeveer 25 km. zijn
we nog eens gestopt bij Phillips’s moeder, niet onze eigen Phillip want die
reed natuurlijk mee, maar een cafe van vrienden van mede organisator Koen.
Tegen zes uur waren we allemaal
weer moe, maar voldaan en heelhuids weer op de camping en konden Henk en Koen
een zucht van verlichting slaken, het was een perfecte dag en een perfecte rit
geweest. Geen ongelukken, geen gemopper, grandioos gewoon!
Rond 19.30 uur werd er een grote hoeveelheid chinees eten gebracht en daarbij
was een glas wijn of een Pilsje, gewoon limonade was er ook maar dat vond weinig
aftrek.
Het was wel jammer dat er veel wind en een beetje regen was, de vuurkorven die
Koen had meegebracht stonden daarom een beetje eenzaam te branden en werden er
groepjes gevormd rond de campers en tenten. Dat was een gezellige boel tot in
de kleine uurtjes. Piet de slager had leverworst voor Eddy meegenomen en heeft
zo dus een vriend voor het leven gemaakt.

Zondag
rit
Omdat Pieter niet meer over
een rijdende motor beschikte, stond Huub nobel zijn Puch af aan Pieter en omdat
hij op zijn beurt nog nooit in een zijspan had gezeten verruilde ik voor de
zondag rit Henk en het zijspan voor Dick en zijn BMW, Eddy bleef onder de hoede
van mevrouw Reerink in de Picasso en zo hadden we allemaal weer vervoer voor de
zondag. Allemaal weer blij, ik hoop dat Dick dat ook was, konden we dus aan de
zondag rit beginnen.
Om 11.30uur vertrekken we voor de zondag rit, die ons langs verschillende punten
zou brengen met een herinnering aan de eerste wereld oorlog.
Na een klein eindje stopte we bij een gedenkteken en begraafplaats waar Koen een
heldere uitleg bij had. De volgende stop was een kleine Ierse begraafplaats en
hierna werd er een bomkrater bezocht die omgetoverd was tot een prachtig meertje
in de middle of nowhere. Deze bomkrater was ontstaan door ondergrondse gangen
gevuld met springstof. Een aantal van deze gangen zijn tot ontploffing gebracht,
maar heden ten dage moet er nog 1 gang zijn die nooit ontploft is.
Hierna zijn we de rit aangevangen naar Ieper waar de uitstekende lunch genuttigd
werd. In de middag hebben we nog 1 begraafplaats aangedaan waarna er bij het
meer van Dikke Bus nog een consumptie genuttigd werd met als verrassing dat deze
betaald werd uit de kas (er was nog wat over). Geheel tevreden werd de terug
reis naar de camping aanvaard waar we om ongeveer 17.00 uur aan kwamen.
Al met al was het een zeeeer geslaagd weekeind en dankzij de heldere uitleg van
Koen ook een leerzaam weekeind wat betreft de waanzin van de oorlog, als je
bedenkt dat het gehele Heuvelland van Belgie tijdens de eerste wereld oorlog
geheel plat is gebombardeerd en het er nu weer zo mooi uitziet is het
onbegrijpelijk waar mensen toe in staat zijn.
Afsluitend met een stukje moraal bedank ik ieder die de moeite heeft genomen om
dit weekeind tot een succes te maken en dat zijn niet alleen de organisatoren
maar zeker ook de bezoekers.
Volgend jaar weer een weekeind maar nu in midden Nederland en het jaar daarop
weer in Heuvelland ?.
Helaas
is bovenstaande door omstandigheden niet doorgegaan

Ongelooflijk zoveel mensen hier gesneuveld
zijn een k(r)ater

De groep
rijder strijder
snijder
slaper
meerijders
| |
|