Stampersgat     gastenboek.jpg (217311 bytes)

Home Dutch English 

 
 

Motor USA ] elf steden 2000 ] elf steden 2001 ] elf steden 2002 ] Denmark Puch Club ] 9 provincien ] Zelzate brommer ] Elf Bergen ] Jubileum rit PCN ] Rondje IJselmeer PCN ] Twente rit ] Pampus rit ] [ Stampersgat ] Oostenrijk Puch Club ] Euro Puch 2009 ] Euro Puch 2010 ] Euro Puch 2012 ]

14 september 2007
Gereden op:
Ineke Honda 400F, Henk Guzzi Falcone, Mark Jawa 175 Junior
een gecombineerde rit voor Brommers en motoren op zaterdag allebei een aparte route
Zondag een individuele rit

Dit weekeinde was georganiseerd door OMS in samenwerking met financiële bijdrage van de  Puch Club Nederland en Motor Club Oudenhoorn. Beide clubs hartelijk dank voor de bijdrage.

 

Op vrijdag na 15:00 was het verzemelen op ons onderkomen op Camping Onder de Dijk in Stampersgat. Toen wij aankwamen (Ineke en ik) waren er al een aantal leden gearriveerd zodat er met vereende krachten uitgepakt kon worden, gelukkig waren er ook ander leden dan alleen OMS ledenwant anders hadden we het alleen moeten doen.

Op vrijdag avond was er voor de OMS leden ook een ALV want immers het weekeinde gecombineerd met de ALV was op verzoek van de OMS leden, welke het massaal lieten afweten. Na deze ALV heb ik dan ook besloten om mijn voorzitterschap van deze club beschikbaar te stellen, OMS is geen verkeerde club maar niet direct mijn club.

Na de ALV dan ook nog met de leden van de andere clubs bij elkaar gezeten en een pintje gepakt om de kater te overkomen.

 

Zaterdag 10:30 vertrokken de brommerrijders keurig op tijd richting Tholen. Zij reden gezamenlijk de utgezette rit, over deze rit kan ik niets vertellen omdat ik zelf de motorfietsen voorreed.

De motoren zouden om 11:00 uur vertrekken maar dat werd 11:20 uur omdat er gewacht moest worden op een motorrijder die overigens helemaal niet kwam opdagen.

Na het vertrek moest er ook nog getankt worden dus wij waren laat, toen er ook nog een grote ijzeren pijp over de route gelegd was waren de rapen helemaal gaar en moesten we weer een stuk terug, zodat wij vrij laat in Tholen aan kamen.

In Tholen hadden wij onderdak gekregen bij de altijd gastvrije Paula en Jan van Gossie onze nationale Ural dealer. Je kan bij Jan en Paula altijd terecht voor een prima bak koffie. Paula en Jan laten overigens ook zien dat al dat gezeur over onbetrouwbare Russische motorfietsen niet waar is. zeker de nieuwe Urals gaan een leven lang mee en zijn uiterst betrouwbaar.

Na de gezamenlijk, zelf klaar gemaakte, lunch genuttigd te hebben zijn de brommerrijders weer als eerste vertrokken om via de Oesterdam weer richting camping te gaan. Ongeveer 15 minuten later zijn ook wij weer vertrokken om ook via de Oesterdam richting Rilland (Knalpot) te vertrekken, bij Sjaak was een groot BMW treffen en dat zouden we ook nog even aandoen. Helaas dat liep anders. Op de eerste Rotonde na Gossie werd er iemand van haar motorfiets afgereden, gelukkig viel het uiteindelijk allemaal erg mee maar de schrik zit er dan best wel in. Door het opgelopen oponthoud is er besloten oom wel de rit te vervolgen maar om niet meer te stoppen bij Sjaak.

Verder hebben we geen oponthoud meer gehad en hebben we de rit zonder problemen kunnen uitrijden en om helemaal eerlijk te zijn moet ik zeggen dat het, ondanks het zelf uitzetten, een prachtige rit was.

Nog een stop ingelast bij een modelvliegtuig veld om te genieten van de hobby van andere mensen en een stop om de inwendige mens nog even te versterken.

Door al deze stops kwamen wij pas om 18:30 weer terug op de camping, alwaar de brommerrijders al zaten te miepen dat we te laat waren. Gelukkig had ik de slager besteld voor 19:00 uur dus we hadden nog tijd om alles om zijn plek te zetten voor de BBQ. In plaats van miepen zouden de brommerrijders dit ook gedaan kunnen hebben maar zover werd er helaas niet gedacht. Om exact 19:00 uur kwam de slager met het lekkers en circa 5 minuten later hadden de brommerrijders beide BBQ's in beslag genomen zodat de overige mensen geen plek meer hadden. Gelukkig waren deze klaar om 20:00 uur dus konden wij toen ook met de BBQ beginnen. Op dat moment heb ik mijn besluit om te stoppen als voorzitter van OMS maar bekrachtigd. Hierna hebben de overige deelnemers nog tot in de kleine uurtjes genoten van het vlees, drank en het kampvuur.

Ondanks alles een zeer geslaagde dag met prachtig motor weer.

stampersgat01.jpg (30835 bytes) stampersgat09.jpg (27266 bytes) stampersgat10.jpg (35028 bytes)  stampersgat12.jpg (20835 bytes) stampersgat14.jpg (26237 bytes) stampersgat15.jpg (28458 bytes)

 

Op zondag zou er individueel gereden worden maar het aantal overgebleven motorrijders hebben zich verenigd en hebben gezamenlijk de rit gereden. Deze dag bracht ons naar Willemstad waar, dat wist ik echt niet, een groot water weekeinde was. Wij hebben toen maar gelijk de kans aangepakt om met een snelle boot richting Tiengemeenten te varen. Echt een belevenis om met ongeveer 80 km/uur over het water te scheren. Het was daarna ondertussen ook lunchtijd geworden en zodoende eerst de lunch genuttigd, dit keer niet zelf klaar gemaakt. Vanaf Willemstad binnendoor via Moerdijk, (industrie terrein), weer terug naar de camping, waar wij om ongeveer 16:00 uur weer aankwamen. De bedachte lengte van de rit was 60 km maar dat zijn er 100 geworden (Sorry Lies).

Op de camping nog even na gepraat en daarna inpakken en naar huis.

Ondanks het feit dat ik van elke minuut genoten heb tijdens het weekeinde heb ik het voornemen om geen groot weekeinde meer te organiseren in de toekomst, het is veel werk kost veel geld en de opkomst is minimaal, maar ja never say never.