[ Motor USA ] [ elf steden 2000 ] [ elf steden 2001 ] [ elf steden 2002 ] [ Denmark Puch Club ] [ 9 provincien ] [ Zelzate brommer ] [ Elf Bergen ] [ Jubileum rit PCN ] [ Rondje IJselmeer PCN ] [ Twente rit ] [ Pampus rit ] [ Stampersgat ] [ Oostenrijk Puch Club ] [ Euro Puch 2009 ] [ Euro Puch 2010 ] [ Euro Puch 2012 ]
Begin 2001 heeft Nederland een probleem MKZ heet het, om deze reden zijn er een
aantal grote treffens afgezegd en zo ook de Elf Steden tocht voor oldtimers.
Een aantal van ons had al de camping en/of hotel besproken en dat was niet meer
terug te draaien zodoende zijn we toch maar gegaan en hebben we een alternatieve
route gereden.
Wij hadden meegenomen de Mobylettes de Sparta
Twin en Maja ging luxe die had de Honda meegenomen. Alles opgeladen en met de
camper naar Friesland. Op donderdag middag aangekomen en samen met een ander
stel gingen we op de brommertjes weg.
Ik zei nog voor vertrek "Ik heb benzine bij me voor de brommer van Maja,
help mij onthouden dat ik hem even vul" niemand dus. Na ongeveer 6 km zei
Maja "hij loopt niet lekker" begrijpelijk want er zat geen benzine
meer in. Twee van ons terug om de benzine op te halen. Na het tanken stopt mijn
Mobylette er mee, hortent en stotent toch aan de gang gehouden. Op donderdag
avond nog nagekeken en weer in orde verklaart. Op vrijdag morgen zouden we weer
gaan rijden. De fiets-o-matic startte vlot maar sloeg even vlot weer af. Verder
maar op de motorfiets gereden die dag die zelfde avond toch maar weer naar de
brommer gekeken en vraag me niet wat we fout gedaan hebben maar nu bleef hij het
doen.
Zaterdag zouden we de toertocht rijden ook
deze gaf zoveel problemen dat we de tocht niet uitgereden hebben. Hier een
opsomming van de problemen:
 | Henk (ik dus)
Sparta gaat slecht lopen (loopt maar op 1 poot) na de koffie stop, rechter
bougie schoon gemaakt, starten lopen en het lijkt weer goed. Binnen vijf
minuten zelfde probleem. Bougie gecontroleerd deze vonkt goed, nogmaals
schoon gemaakt zelfde probleem. Niemand heeft uiteraard een nieuwe bougie
bij zich. Beide bougies waren overigens brandnieuw. Iemand spit zijn zakken
na en vindt er 1 met korte schacht. Deze in beslag genomen en gemonteerd.
Starten, lopen geen problemen meer. Oponthoud ongeveer 30 minuten |
 | Kils Joppe (Harley rijder)
Een kreet ik ben iets verloren, Maja die dus luxe reed maar ook sneller dan
de rest rijdt naar voren om de stoet te stoppen. Kils was dus een moertje
kwijt, bleek van zijn koppeling te zijn. Dat moertje was dus niet het ergste
maar de gehele bediening van de koppeling was naar gort. Geen bezem wagen
dus een vriendelijke inwoner bood aan om de Harley bij hem in de schuur te
zetten. Kils verder op de Honda van Maja en Maja bij Sjaak achterop. Bij
elkaar meer dan een uur oponthoud |
 | Harm (ook Harley)
Na de lunch stop zegt Harm "ik heb geen benzine meer" stom
natuurlijk want we waren ongeveer een half uur daarvoor gestopt omdat iemand
wilde tanken. Harm dus niet. Sjaak en Maja op benzine uit dat valt tegen in
die kleine dorpjes in Friesland.
Heeft alles bij elkaar bijna een uur gekost. |
 | Guus (Vespa 150 sprint)
Na gestopt te zijn voor 1 van de minimaal 3000 bruggen die Friesland rijk
is, wil Guus zijn scooter niet meer verder. Ontsteking gecontroleerd,
benzine toevoer gecontroleerd, beide geen probleem. Dus nog maar eens
proberen Starten lopen.
Oponthoud ongeveer 30 minuten |