|
Ondanks het feit dat de Starlett goed loopt, maar er
beslist niet uitziet, toch maar besloten om het ding er wat beter uit te laten
zien. In de primer ja zelfs de voorvork is gedemonteerd, wilde ik eerst niet doen want dan vliegen de kogeltjes van het balhoofd om je oren, maar het moest echt om het een beetje toonbaar te kunnen schilderen. Het betere verfwerk kan nu beginnen. Nu eens met mijn verstand naar de wielen gekeken. De spaken waren dusdanig slecht dat ze echt aan vernieuwing toe waren, Was ik niet blij mee, want ik wilde het goedkoop houden. Maar een spakenboer uit Groningen leverde ze voor iets meer dan 100 Euro inclusief de nippels, is natuurlijk niet goedkoop maar is overheen te komen. Het voorwiel is ondertussen gespaakt en veel is er weer in elkaar gezet. Maar Koning winter gooit roet in het eten en ik heb
geen verwarming in de garage en om nou met kouwe klauwen dat ding in elkaar te
gaan zetten is niet echt leuk. De eerste maandag in Februari rustig aan weer
begonnen. Alle kabels, behalve de snelheidsmeter kabel zijn er op gezet en het
werkt zelfs. Uit nood geboren en omdat het weer behoorlijk te koud was maar besloten om eerst het achterwiel opnieuw te gaan spaken, dat kan ik in de huiskamer doen waar het wel warm is. Het achterwiel in de garage uit elkaar gehaald de velg toonbaar gemaakt en gaan spaken. Verder zo veel mogelijk in elkaar gaan zetten zodat er toch gestart kon gaan worden. Vele dagen later benzine gehaald en vol goede moed aan
de hendel getrokken, uiteraard niet starten dus, wel vonken en benzine. maar
wijs geworden met de Puch scooter 150SR ben ik maar gelijk gaan kijken naar de
koppeling en dat bleek inderdaad het probleem te zijn. De koppeling slipte
niet veel maar wel te veel om hem door de compressie heen te trekken.
Boormachine gepakt en dop 17 en dit op het vliegwiel gezet en na enig aandringen
liep hij dus wel. Maar om nou altijd met een boormachine te starten is het ook
niet helemaal. De koppeling uit elkaar gehaald, de platen waren helemaal niet zo
slecht, maar de drukstift was iets te lang waardoor er niet voor 100% gekoppeld
werd. De drukstift iets afgedraaid het spul weer in elkaar gezet en ja hoor nu
trok ik hem makkelijk door de compressie. Met 98cc en een top snelheid van ongeveer 65 km zal dat nog wel even duren.
|